CombatCraft
Konspekt serwera Survival - Wersja do druku

+- CombatCraft (https://www.combatcraft.pl)
+-- Dział: SERWERY (https://www.combatcraft.pl/forumdisplay.php?fid=25)
+--- Dział: CombatCraft.pl - PIWNICA (https://www.combatcraft.pl/forumdisplay.php?fid=48)
+---- Dział: Propozycje Zmian (https://www.combatcraft.pl/forumdisplay.php?fid=53)
+---- Wątek: Konspekt serwera Survival (/showthread.php?tid=30)



Konspekt serwera Survival - Noel_q - 18-02-2020

Niestety z początkowego założenia wyszły nici bo podstawowy plugin definiujący serwer jest dostępny tylko w wersji 1.12 i do tego płatnej 20$. Wprawdzie można zrobić cross platform (mimo błędów w wyświetlaniu bloków) ale serwer 1.12 w tych czasach to już prehistoria. Dlatego bazując na innym pluginie proponuję wersję zbliżoną.
Nie będę wypisywał koniecznych pluginów jak WG,WB,Multiverse PermissionEx czy Vault bo to chyba jasne że są niezbędne. Dodatkowo czytając opisy proponowanych niżej pluginów trzeba wziąć pod uwagę inne których te pluginy wymagają. Czasem jest to jakaś wtyczka a czasem blok pluginów.

Nazwa: New Salem - Nowy Świat. Nieważne jak to nazwiemy chodzi o dziki, niezasiedlony jeszcze przez człowieka świat, w którym gracz będzie budował cywilizację na zasadzie świata survival. W tym świecie wszystko jest dozwolone (poza cheatami Tongue) - kradzież, oszustwo, zabójstwo, pułapki (ograniczamy spam do administracji i konieczność roztrząsania sporów dzieciaków, wszelkie dyskusje są zbędne)

Mapy: Mapa podstawowa - sensownym jest by poszukać prerenderowanych gotowych map na PlanetMinecraft - są ładniejsze, nadają klimat i wiemy gdzie co i jak wygląda oraz gdzie można wybudować elementy serwerowe. Dodatkowo prerendery ogranicza lagi przy odkrywaniu mapy przez graczy. Border trzeba sprawdzić przy testach żeby nam mapa nie zeżarła za dużo zasobow. Sensowna rozmiar to mniej więcej 10kx10k. Można zaczac od mniejszej a z czasem border poszerzyć wraz z obecnością nowych graczy na zasadzie misji dla graczy (np: event - Nowe Odkrycia). Dla pewności można użyć jednorazowo Chunkmaster'a. Gdybyśmy używali Fast Async WorldEdit & VoxelSniper można by też użyć Fast Chunk Pregenerator.
Nether - niezaprzeczalnie ważny element jednak proponuje po prostu utworzyć go w małym rozmiarze i po prostu co jakiś czas go odnawiać (albo przygotować sobie kilka mapek które będzie można zmieniać kiedy gracze nadmiernie go rozkopią). Trzeba wyłączyć portale do netheru i dać po prostu warp na Nether.
End - jak dla mnie całkiem zbędny. Gracze najczęściej i tak korzystają z niego jak z dodatkowej areny walki a nie po to by go eksplorować - chyba lepiej wprowadzić jakiś mistyczny sklep z materiałami endu, a głowy smoka i elytry dać jako nagrody za eventy lub misje albo jako dropy z mobareny (o ile takowa będzie - kwestia ilości RAM)
Mapa pomocnicza (Mobareny, areny eventowe) technicznie nie jest potrzebna. Odpowiednio zbudowany spawn może rozwiązać ten problem ale wtedy trzeba się liczyć z możliwymi lagami na spawnie.

Spawn - chyba najprostszym rozwiązaniem jest postawić spawn gdzieś na granicy oceanu i zbudować go w klimacie portowego miasta o niskiej jednopoziomowej zabudowie (wszelkie wielopoziomowe struktury mają tendencję do generowania lagów, a poza tym pod całym miejscem spawnu trzeba zrobić klocek stone by nie było grot, lawy i wody). Samo miejsce spawnu to może być statek tak aby gracz poczuł się jak nowy kolonizator. Naprzeciw należy wybudować budynek informacyjny dla nowych osadników z wyraźnym wskazaniem (proponuję tu użyć zamiast Holo po prostu map z gry - przy pomocy Spiritecraft przenieść obraz na świat pomocniczy i na jego podstawie stworzyć obrazy informacyjne składające się z map w ramkach. Wygląda przejrzyście i pozwoli na utrzymanie jednolitego klimatu przy zachowaniu odpowiedniej skali)
W Hali informacyjnej gracz ma możliwość pozyskać wszystkie elementy startowe - kity,info o menu, jobs, rtp. Im mniej biegania tym gracz szybciej się odnajdzie.

Drugi element to targowisko - skupy i sklepy. Tu trzeba się zdecydować czy korzystamy z QuickShop Reremake i tworzymy sklepy na zasadzie skrzynkowej (ten plugin ma jedna zalete - holo itemu nad skrzynka, minusem sa lagi od nadmiaru entity i na sklep trzeba dużej ilości miejsca ale ma wsparcie dla tworzenia sklepów przez graczy) czy z SS Dynamic Shop - na zasadzie menu (oszczedzamy miejsce, nie generujemy lagow i wszystko jest jasne i przejrzyste w okienku (ten system nawet bardziej od mnie przemawia - zwlaszcza jesli chodzi o wszelkiego rodzaju adminshopy) a do handlu miedzy graczami dajemy SafeTrade. Procz tego jest jeszcze GlobalMarketChest - GUI Shop Plugin - obecnie to dosc rozbudowana maszynka sklepowa ale jej nie testowałem wiec nie wiem jak sie sprawdza. Systemowego targowiska graczy nie przewiduję chociaż jeśli zdecydujemy się na jakiś plugin sklepów skrzynkowych warto o tym pomyśleć. Chyba że damy graczom zrobić sklepy na ich plotach.

Trzeci element to Magiczny Krag - tu mozna ustawic skrzynki z losowaniami (kit z kluczami za logowanie, za glosowanie na listach mc, nagrody za eventy itp) na bazie pluginu Crate Reloaded - Mystery Crate. Tego chyba nie trzeba wyjasniać.

Czwarty element - arena pvp. Technicznie pvp powinno być włączone wszędzie poza spawn i claimami graczy ale i tak jak znam życie gracze woleliby się klepać w określonym miejscu.

Piaty element - strefa Questowa. Cudów nie wymyślimy - możemy zaserwować graczom plugin Quest Jobs i zwykłe podaj, przynieś, pozamiataj oraz MobArena (zrobienie kilku aren to nie jest problem - dodatkowo tam można by wydropić zastrzeżone itemki)

Rozgrywka
Poczatkowo gracz musi wybrac jobs (plugin Jobs Reborne - jest kompatybilny z Vault, wiec nie tzreba nic kombinować) - to pozwoli mu na to by zarobic pierwsza kase na zalozenie cuboida (miasta). Dodatkowo możemy włączyć zarabianie kasy przez pobyt na serwerze (do określonej sumy dziennej). Dodatkowo kasa będzie mu potrzebna na to by zmienic swoja rangę przez wykupienie jej za walutę serwera w pluginie RankUp.
Zwykły giermek powinien mieć na starcie możliwość założenia 1 sethome, dostęp do jobs i tyle. To pozwoli odsiać boty i ludzi którzy wchodzą na serwer na chwilę. (standartowo graczy z rangą giermek po 2 tyg nieobecności można będzie wywalać z bay danych)
Gracz przy użyciu pluginu RTP 1.4 zostaje wrzucony gdzies na mape i moze zaczac zbierać kasę.
Teraz ważne są trzy pluginy: MythicDrops 6.0.4 - alternatywa dla Diablodrops i urozmaicająca rozgrywkę o nowe możliwości itemków, oraz Enchantment Solution 2.2.6 - nowe enchanty, customowe table i anvil (chociaż nie testowałem może go zastąpić EnchantmentsEnhance - Gear Progression Mechanics with Customized Enchantments. Jest dobrze opisany). Dodatkowo oczywiście nieśmiertelny MCMMO (oczywiście warto zastanowić się nad wyłączeniem niektóych jego elementów ale to później - przy konfiguracji) Dodatkowo zastanawiałem się na MythicMobs (bo to naprawdę gruby kombajn z którym współpracuje szereg innych bardzo dobrych pluginów) ale trzeba by zrobić dodatkową wtyczkę do JobsReborne (albo poszukać bo jak znam życie ktoś już ją stworzył) Gdyby ją wykorzystać można też użyć TreasureHunt żeby gracze mogli znajdować przypadkowe skarby w świecie.

Baza gracza - i tu jest problem. Najprostszym sposobem jest istalacja GriefPrevention i zmiana w configu claima skrzynką na gąbkę albo blok dźwiękowy który można dodać graczowi jako kit po wykupieniu przy pomocy RankUp kolejnej rangi po giermku. Kwestia dobrej konfiguracji, a poza tym gracze najczęściej znają ten sposób claima z innych serwerów. Inną opcją już bardziej pod typowe RP serwerowe jest użycie Towny - mega kombinat do tworzenia nie tylko miasteczek ale i całych królestw łącznie z dyplomacją (dodatkowo korzysta z claimów po chunku a nie z randomowych wartości). Tyle tylko że większość dzieciaków nie będzie się w stanie odnaleźć z tym pluginem i trzeba by stworzyć senowny poradnik. Dodatkowo permy na tworzenie większych miast i królestw mogliby gracze zdobywać wykupując kolejne rangi. Przy GriefPrevention po prostu dostawaliby kolejne bloki claimów.

Tak mniej więcej wyglądają podstawy serwera nieco bardziej customowego serwera survival. Do tego trzeba dodać rozwinięcia jak: eventy które możnaby było odpalać automatem przez np: moderatorów przy wykorzystaniu nagród z Crate Reloaded. Co do zabezpieczeń warto pomyśleć o jakichś bot prevent oraz antiRedstoneClock czy atycheat. Niestety  wystarczy miesiąc by pluginy takowe się zdezaktualizowały i trzeba to robić na bieżąco i cały czas obserwować działanie serwera by przeciwdziałać durnym pomysłom szczeniaków.

Ogólnie - nic nadzwyczajnego ale raczej nie stać nas na megaserwer w kombinowanej paczce EvilRpg, ale mamy tu taką wersję lite której na polskim rynku zwyczajnie nie ma i nie było. Oczywiście to tylko konspekt i wymaga wielu rozszerzeń. Nie tylko w pluginach ale i koncepcji. Być może nasz serwer uciagnie nieco więcej niż tu opisałem. Kwestia testów. Zresztą i tak już kiedyś mówiłem że nie mam koncesji na wszechwiedzę - być może ktoś będzie miał lepszy pomysł albo doda coś do obecnego. Byłoby zajebście Wink

Wszystkie opisane wyżej pluginy są minimalnie na wersję 1.14 (taką jaką zakładaliście na start) Grubo ponad połowa (albo więcej) działa też na 1.15 więc może warto przemyśleć start z tej wersji. Niestety wiele pluginów które zamierzałem użyć nie zostało zupdatowanych. Szkoda. Wszystkie można pobrać darmowo z zasobów Spigot.


RE: Konspekt serwera Survival - Batu - 18-02-2020

Podoba mi się ta koncepcja i to jak serwer ma wyglądać. Ułatwia to sprawę że rangi itp zostawszy już wymyślone i całkiem śmiało zaadoptuje sie to do tego serwera jaki przedstawił nam Noel.

Proponuje najpierw zrobić mapę, tak żeby wszystko było poukładane i do tego pododawać pluginy.

Spawn:

Oczywiście Maxus się wkur** jak się dowie że trzeba cały Spawn od nowa robić, bo koncepcja się trochę zmieniła. Big Grin Ale teraz chociaż wiemy na czym stoimy i mamy konkretny plan, wiec zmian następnych już nie będzie po tej.

Spawn zrobić w ten sposób, miasteczko portowe z zacumowanym statkiem. I tam zrobić Spawn, jak gracz wychodzi z niego do miasteczka ma wtedy odczucie jak by dostał się do nowego świata.

To miasteczko ma mieć charakter stolicy całej mapy, tak żeby gracz tam ochoczo wracał, zrobić tam sklep i najpotrzebniejsze rzeczy typu punkt informacyjny itp. Oczywiście jako ze mapa jest dosyć spora gdzieś na środku mapy zrobimy miasteczko handlowe żeby trochę ułatwić graczowi dostęp do tych miejsc.

Na całej mapie będą takie o to malutkie miejsca kempingowe:

[Obrazek: 12674620-l.png]

Sa one bardzo małe, ale w skrajnych warunkach mogą być pomocne dla nowych graczy. Można zrobić w nich NO-PVP zone, ale to zostawimy już dalszej dyskusji.

Za mapę się wezmę osobiście, mimo faktu ze nigdy tego nie robiłem ale się nauczę tak jak nauczyłem się robić forum. Nie chce z tym zwlekać, może jeszcze uda mi się ze Spawnem coś pokminic.

Myślę ze to będzie dobry start, jako ze nie ma sensu ruszać pluginy jak fizycznie mapa nie jest przystosowana do nowej koncepcji serwera. Oczywiście w dalszym ciągu pracując nad forum i regularnie je aktualizując.

Tutaj przedstawiłem swoja role jaka obejmę w powstawaniu i dalszych konfiguracjach serwera, i chciał bym żeby każdy kto przeczytał Noel-a post zrobił tak samo.


RE: Konspekt serwera Survival - Noel_q - 18-02-2020

1. Spawn serwera a Hub to dwie różne sprawy więc Maxus nie ma powodu się wkurwiać Wink Jeden serwer nie potrzebuje huba więc Maxus może go sobie tam klecić dalej. Chyba że potraktujemy Hub jako miejsce na antybota i weryfikację kont. Oczywiście miałoby to sens żeby nie zaśmiecać w razie czego docelowego serwera.
2. Pluginy jako grupa docelowa muszą być wgrane jak najszybciej i jak najszybciej skonfigurowane by uwzględnić ich każdy aspekt podczas budowy. Pomijam to że nic tak nie wkurwia budowniczego jak ciągłe resety podczas konfiguracji pluginów bo za każdym razem trzeba znów bindować narzędzia, ale jeśli nie wiemy który plugin będzie działał poprawnie to nie wiemy też czy budowla którą dla niego planujemy ma w ogóle sens (rozmiar, wygląd,, konieczne elementy) . A nic tak nie rozwala koncepcji architektonicznej jak ciągłe adaptacje po nowo wgrany plugin. Wtedy spawn wygląda jak naćpany i przypadkowy. Inna sprawa że kilka razy projekty kończyły się na etapie skończonej mapy bez pluginów. Sry bardzo ale budowa na etapie "planujemy" mija się z celem.
3.Nadal nie podałem całościowej listy pluginów tylko wyznaczyłem te które mogą być użyte. Trzeba jednoznacznie określić, które będą najbardziej sensowne pod względem użytkowym (ale i wagowym). Zwłaszcza do handlu i claimów bo te są najbardziej ważne dla początkującego gracza. Dyskusja konieczna bo jak mówiłem nie wszystkie pluginy testowałem, a część z tych które już znam otrzymały zmiany wersji bo ostatni serwer w jakim grzebałem był na 1.13.
4. Trzeba do Rankup określić koszty i dodatkowe możliwości jakie daje ranga(dodatkowe claimy, sethomy,czy nawet wykopywanie spawnerów - zależy od ograniczeń jakie założymy na serwer). Najlepiej tak by końcowa ranga pokrywała się z możliwościami SVipa (czy jak to tam zwał). Przypominam że EULA nadal obowiązuje. Poza tym nadal pozostają wykończenia kosmetyczne - takie jak disguse, trails, pet, marry i inne mniej lub bardziej lubiane przez dzieciaki śmieci, które też mogą zostać dodane jako bonus w rangach.


RE: Konspekt serwera Survival - Batu - 18-02-2020

Noel jak byś mógł zrób po prostu listę rzeczy które trzeba zrobić po kolei. A następnie siadzie się na discorda i będziemy lecieć punkt po punkcie.